ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

افراد دیابتی در ایران به ۷ میلیون نفر رسیدند

  • کد خبر: ۱۹۶۴۸۱
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
افراد دیابتی در ایران به ۷ میلیون نفر رسیدند
براساس آخرین آمار و ارقام از سوی وزارت بهداشت، ۷ میلیون نفر در ایران مبتلاء به بیماری دیابت هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران و رئیس دهمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت با بیان اینکه براساس آخرین آمار و ارقام از سوی وزارت بهداشت، ۷ میلیون نفر در ایران مبتلاء به بیماری دیابت هستند، اظهار کرد: همچنین ۱۲ میلیون نفر در مرحله «پیش‌دیابت» قرار دارند. بررسی‌ها بیناگر این است که حدود ۱۵ درصد از افراد مبتلاء به دیابت، دچار عارضه زخم‌های مزمن می‌شوند.

دکتر مسعود حبیبی در نشست خبری «دهمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت» که امروز، شنبه ۴ آذر در «پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت یارا» برگزار شد، اظهار کرد: دهمین کنگره بین‌الملل زخم و ترمیم بافت با هدف ارتقاء دانش و نشر دانش در حوزه زخم و ترمیم بافت طی یک فرایند ۳ روزه برگزار می‌شود. این کنگره از روز چهارشنبه، ۸ آذر ماه آغاز به کار می‌کند و روز جمعه ۱۰ آذر به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه «زخم‌های مزمن» جزو چالش‌های عرصه سلامت به حساب می‌آید، افزود: بررسی‌ها بیانگر این است که حدود هشت دهم درصد جمعیت دچار عارضه زخم‌های مزمن می‌شوند و بیماری‌های غیرواگیردار مثل دیابت، سوختگی‌ها، سرطان‌ها، بیماری‌های عروقی و کم‌تحرکی می‌تواند عاملی برای ابتلاء به زخم‌های مزمن باشند.

رئیس دهمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت درباره اهمیت بیماری زخم‌های مزمن گفت: میزان مرگ و میر این بیماری در مقایسه با سرطان پستان در یک بازه زمانی ۵ ساله، حدود ۲ برابر است. اگرچه بیماری سرطان پستان در میان زنان و سرطان پروستات در میان مردان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌ها شناخته می‌شوند اما میزان مرگ و میر زخم‌های مزمن نسبت به این بیماری‌ها بیشتر است.

وی با بیان اینکه زخم‌های مزمن بار اقتصادی سنگینی به جامعه تحمیل میکند، گفت: براساس آخرین آمار و ارقام از سوی وزارت بهداشت، ۷ میلیون نفر در ایران مبتلاء به بیماری دیابت هستند. همچنین ۱۲ میلیون نفر در مرحله «پیش‌دیابت» قرار دارند. بررسی‌ها بیانگر این است که حدود ۱۵ درصد از افراد مبتلا به دیابت، دچار عارضه زخم‌های مزمن می‌شوند. اغلب افرادی که در ایران به عارضه زخم‌های مزمن دچار می‌شوند جزو سطوح‌ پایین جامعه هستند.

دکتر حبیبی در ارتباط با برگزاری دهمین دوره کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت گفت: تمام تلاش خود در زمینه نشر دانش و تبادل نظر را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم دستاوردهای علمی را به اشتراک بگذاریم و محققان و پزشکان بتوانند از این دستاوردها در زمینه درمان بیماران بهره‌بگیرند.  

وی با بیان اینکه دومین دوره رویداد ایده‌بازار سلامت همزمان با دهمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۱۰۰ طرح به این رویداد ارسال شده است. ما در نظر داریم از گروه‌هایی که در زمینه نوآوری فعالیت می‌کنند، حمایت کنیم و ظرفیت تجاری‌سازی را در اختیار آنها قرار دهیم.  

افزایش تعداد مقالات ارسالی به کنگره

دکتر منصور جمالی زواره، دبیر علمی بخش علوم‌پایه دهمین کنکره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت نیز در این نشست خبری گفت: دهمین دوره کنگره طی رزوهای هشتم تا دهم آذر ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. هنگامی که نخستین دوره این کنگره را برگزار کردیم، بسیاری نسبت به برگزاری این کنگره انتقاداتی وارد کرده‌اند اما شرایط در این روزها یعنی در آستانه دهمین دوره تغییر کرده است.

وی درباره تعداد مقالات ارسالی به دهمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت گفت: میزان مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره نسبت به ادوار گذشته افزایش یافته است. این کنگره می‌تواند به گروه‌های پزشکی و کادر درمان کمک کند که راه‌های درمانی بهتری در در زمینه زخم‌های مزمن دست یابند.  

دبیر علمی بخش علوم‌پایه دهمین کنکره بین‌المللی زخم و ترمیم شرایط در طول ادوار برگزاری این کنگره تغییر کرده است، گفت: توجه به زخم و عوامل ابتلا به این عارضه افزایش یافته است. اگرچه دیابت عامل اصلی ابتلا به این عارضه است اما عوامل دیگر نیز می‌توانند منجر به این عارضه شوند. گاهی اوقات پزشکان و گروه‌های منتسب به پزشکان که پزشک نیستند نیز با اقدمات خود منجر به ایجاد زخم‌های مزمن می‌شوند. ما درباره زخم‌ها سخن گفته‌ایم اما در این دوره می‌خواهیم از زخم نشدن سخن بگوییم.  

وی ادامه داد: زخم‌های مزمن به خصوصی زخم‌های دیابتی به ضصورت دائمی هستند و سال‌ها در بدن بیماری وجود دارند. این زخم‌ها نه تنها عوارض مالی و مشکلات درمانی به همراه دارند بلکه اطرافیان بیمار را تحت فشار روانی قرار می‌دهند. توجه به درمان زخم‌های مزمن باید در کانون توجه کادر درمان قرار بگیرد.

دکترجمالی زواره با اشاره به آمار ابتلا به دیابت در ایران گفت: امروز مطرح شد که ۷ میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری دیابت هستند و ۱۲ میلیون نفر در مرحله «پیش‌دیابت» قرار دارند. اگر جمعیت ایران را ۸۰ میلیون نفر در نظر بگیریم، حدود یک چهارم جمعیت مبتلا به دیابت هستند که این آمار و رقم بالایی است.

وی درباره مقالات ارسال شده به دهمین کنکره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت گفت: ۲۲۴ مقاله به این رویداد ارسال شده که از این تعداد ۱۱۱ مقاله به صورت پوستر و ۲۱ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود. اغلب مقالات ارسال شده برای داخل کشور است و همچنین محققانی از دو کشور پاکستان و عراق به دبیرخانه واصل شده است.  

دبیر علمی بخش علوم‌پایه دهمین کنکره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت گفت: در ادوار گذشته این کنگره، بسیاری متقاضی شرکت در این رویداد بودند اما به دلیل مسائل و مشکلاتی در زمینه ایاب و ذهاب، امکان حضور افراد خارجی در کنگره وجود ندارد. برخی نیز به صورت آنلاین در این کنگره شرکت می‌کردند که این موضوع به دلیل برخی از مشکلات در حال حاضر میسر نیست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->